Ortodonti (Çapraşık Diş Tedavisi)

Ortodonti Diş Teli ile estetik diş tedavisi

Diş hekimleri, diş hekimliği fakültelerinden mezun olduktan sonra, ilgili fakültelerin ortodonti anabilim dalında doktora eğitimini (4-6 yıl) tamamlayarak ortodonti uzmanı olmaya hak kazanırlar.

Ortodonti, diş hekimliğinin çeneler ve dişlerin konumlarıyla ilgili anomalilerin hareketli veya sabit aygıtlar kullanılarak düzeltilmesiyle uğraşan bir bilim dalıdır. Bu konularda uzmanlaşmış diş hekimine ortodontist denilmektedir.

Ortodonti,  dişlerde çapraşıklık varsa,  dişler düzgün kapanmıyorsa, aralıklar var ise bunun tedavisi ile ilgilenen diş hekimliği dalıdır.

Ortodonti, kelime anlamı ile sıralı, düzgün-diş demektir. Eğer dişlerde çapraşıklık var ise, dişler düzgün kapanmıyor ise,  aralıklar mevcut ise bunun düzeltilmesi gerekir. Dişlerdeki çapraşıklıklar hem estetik açıdan hem de fonksiyonel açıdan, hem de konuşmada bazı sıkıntılar yaratabilir. Son yıllarda ortodonti deki gelişmeler, bu tedavinin birkaç farklı yöntem ile yapılmasını sağlamaktadır.

Lingual Ortodonti (Görünmeyen Teller) tedavi yöntemi bunlardan biridir. Bu yöntem, içerden diş teli takılması yöntemidir. Bu teller dışarıdan hiçbir şekilde görünmez, ölçü alınır ve ölçüye göre dişlerin arkasından takılmak üzere bilgisayar ortamında özel altından braketler hazırlanarak, bu braketler dişlerin arkasından doğru yapıştırılır. Kişinin diş formuna göre özel yapılır ve arkadan yapıldığı için dışarıdan bakıldığında hiçbir şey görülmez.  Kişi sosyal hayatına hemen döner ve rahatlıkla bu braketleri kullanabilir. Kişiye zarar vermez.

Ortodonti için belirli bir yaş yoktur, hatta son dönemlerde yetişkin ortodonti tedavisi en çok talep edilen hale gelmiştir. Çocuklarda süt dişleri bittikten sonra bu tedaviye başlanır. Ama dikkatli olmak gerekir çünkü parmak emen bireylerde damak kubbesi dar olabilir ya da şeklini değiştirmiş olabilir, o yüzden damağı genişletmek gerekebilir. Bu nedenle 6-7 yaşlarından başlayarak bu tedavilere başlanabilir.

© Copyright - 2014 - Ortodonti Diş AkademiLazer Diş Kliniği Kuruluşudur.- Tüm Hakları Saklıdır.

© Ortodonti Diş ; Bu sitenin içeriği, kullanıcıyı sağlık amaçlı bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sitede yer alan bilgiler, hiçbir zaman bir hekim tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Site içeriği, asla kişisel teşhis ya da tedavi yönteminin seçimi için değerlendirilmemelidir.